Çinli otomobil üreticilerinin yükselişi özellikle elektrikli araç pazarındaki rekabeti hükümetleri rahatsız etmeye başladı. Avrupa Birliği (AB), Çinli markalara ek vergiler getirerek bu yükselişi engellemek istiyor.
Geçtiğimiz günlerde ABD Başkanı Joe Biden, Çinli elektrikli araçlara uygulanan yüzde 25’lik vergiyi yüzde 100’e çıkarmıştı.
Türkiye ve Avrupa Birliği de Çinli markalara ek vergi uygulanmasına karar vermişti.
VOLVO KARARI ELEŞTİRDİ
Volvo, Avrupa Komisyonu’nun Çin’den ithal edilen elektrikli araçlara uygulanacak yeni vergi planına karşı çıktı. Bu verginin müşterileri olumsuz etkileyeceğini ve elektrikli araçlara geçişi zorlaştıracağını savunan Volvo, üretimini Avrupa’ya taşıma kararı aldı.
Volvo’nun Avrupa pazarı için ürettiği EX30 elektrikli SUV modeli şu anda Çin’de üretiliyor. Volvo ayrıca Avrupa’ya XC60 ve S90 gibi modellerini de az miktarda ithal ediyor.
Ancak Avrupa Komisyonu’nun yeni vergi planı, Volvo’nun Çin’den elektrikli araç ithal etmesini zorlaştıracak. Bu nedenle Volvo, 2025 yılından itibaren EX30’un üretimini Belçika’daki Gent fabrikasına taşımaya karar verdi.
Volvo CEO Yardımcısı Bjorn Annwall, bu verginin müşterilerin cebinden daha fazla para çıkacağını belirterek, “Bu durum, elektrikli araçlara geçişi zorlaştıracak ve Avrupa’daki yeşil hedeflere ulaşmamızı engelleyecek” dedi.
Son zamanlarda elektrikli araç satışlarında bir düşüş gözlemlenirken, birçok otomobil markası elektrikli araç planlarını askıya almıştı. Buna rağmen Volvo, 2030 yılına kadar Avrupa’da sadece elektrikli araç satma hedefini koruyor. Annwall, “Bölgedeki elektrikli araç satışlarındaki düşüşe rağmen, Volvo elektrikli araçlara olan inancını kaybetmedi. Bu alandaki yatırımlarımıza devam edeceğiz” diye konuştu.
Volvo’nun bu kararı, Avrupa’daki elektrikli araç pazarında önemli bir gelişmeye işaret ediyor. Avrupa Birliği’nin vergi politikası ve Volvo’nun üretim stratejisi, elektrikli araçların geleceğini ve Avrupa’daki yeşil hedeflere ulaşılmasını etkileyecek önemli faktörler arasında yer alıyor.