Markaların Son Yıllarda Logolarında Yaptığı Değişiklikler

Markaların aklımıza kazınmasının altında birçok sebep var. Şüphesiz ki bunlardan en önemlisi ise markaların logoları.  Markalaşma stratejisinin en önemli unsurlarından biri olan logolar markaların tanınırlık ve bilinirliğini arttırmaya yarıyor.

Nasıl ki zamanla birlikte dünyada gelişmeler oluyorsa, bunlar tüketicilerin davranışlarına da yansıyor. Markalar da tüketicilerin değişen taleplerini ve bakış açılarını dikkate alarak logolarını değişen dinamiklere uygun hale getirmek adına küçük dokunuşlar yapıyorlar. Gelin, markaların logolarında yaptığı son değişikliklere birlikte bakalım.

Geçtiğimiz günlerde Pepsi’nin yaptığı logo değişikliği epey ses getirmişti.

Coca Cola ise yaptığı değişiklik ile aslında1941 yılında kullanmaya başladığı klasik tasarıma geri dönmüş.

Örneğin Amazon, logosunda yaptığı değişiklik ile aslında a’dan z’ye her şeyi bünyesinde barındırdığı mesajını vermeye çalışmış.

eBay ise yeni logoda seçimini sadelik ve düzenden yana kullanmış.

Google’ın da, logosunda kullandığı fontta ufak değişimler yaptığını görüyoruz.

Microsoft’un, logosunda yaptığı değişimde modernleşme esintileri görüyoruz.

Apple 2017 yılında ufak dokunuşlar ile logosunu güncelleyerek deminden şimdiye gelmiş.

Samsung da logo konusunda sadeleşmeye gidenlerden.

Nokia da 2023 yılında ikonikleşmiş logosunu değiştirerek oldukça büyük ses getirmişti.

Starbucks’ın ikonik deniz kızı logosu da zaman içinde sadeleşme göstermiş.

McDonald’s’ın 2018 yılında ünlü logosuna biraz renk katmayı seçerek logoyu revize etmeyi tercih ettiğini görüyoruz.

Burger King ise logosunda radikal değişikliklere gidenlerden.

KFC de logosunda kendisi ile özleşmiş kovalarını hatırlatacak bir dokunuş yaparak logoya biraz da renk katmış diyebiliriz.

Domino’s Pizza da logo konusunda sadeleşmeye gidenlerden.

Pizza Hut’ın yaptığı logo değişikliğine bakacak olursak pizza sektöründe sadeleşme tercih ediliyor diyebiliriz. 

Lay’s, logosunun hatlarını yumuşatarak daha soft renklere sahip daha zarif bir tasarımı tercih etmiş.

Doritos, ikonik üçgen figüründen vazgeçmeyerek daha yenilikçi bir tasarım ile logosunu güncellemiş.

Adidas farklı ürün grupları için farklı logolar kullansa da genel olarak yeni tasarımlarda üç çizgiyi göstermeye odaklanmış.

Nike’ın ise “swoosh” olarak bilinen ikonik logoyu öne çıkaracak şekilde güncelleme yaptığını görüyoruz.

Otomobil sektörüne bakacak olursak ise BMW’nin, logosunda radikal bir sadeleşme kararı aldığını görmekteyiz.

Mercedes logosunda ise 2011 yılından sonra bir modernleşmeye gidildiği görülmekte.

Audi ise rakiplerinin tam tersi bir şekilde düz ve basit bir logoya geçiş yapmış durumda.

Bu yazımızda da hayatlarımızda önemli bir yere sahip bazı bilindik markaların logolarında yapmış oldukları güncel değişiklikleri derledik. Sizlerin en favorisi hangisi oldu? Yorumlarda belirtmeyi unutmayın.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir